معرفی بهترین مارک دوچرخه در ایران و جهان

بهترین مارک دوچرخه در جهان

بهترین مارک دوچرخه چیست؟ سوالی که ذهن بسیاری از افرادی که قصد خرید دوچرخه دارند را به خود مشغول کرده است. اگر شما هم مشتاق به کسب اطلاعات مفید درباره بهترین مارک های دوچرخه هستید، پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.  

شرکت ها و برندهای متفاوتی در دنیا اقدام به تولید دوچرخه کرده اند که هرکدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارند. داشتن یک ویژگی منحصر به فرد در تولید برخی از برندها موجب می شود که آن برند به عنوان بهترین مارک دوچرخه در جهان شناخته شود.

همانطور که شاید برخی از شما بدانید، ویژگی هایی از قبیل جنس و وزن دوچرخه، قطعات به کار رفته در آن، قیمت و میزان دسترسی افراد به یک برند موجب می شود که آن مارک از نظر جهانی بهترین شناخته شود. بر اساس معیارها و ویژگی های گفته شده، سه برند جهانی( جاینت، اسکات و مریدا) جزو پرفروش ترین و محبوب ترین برندهای دوچرخه در کشور ایران به حساب می آیند. همچنین برند کراس اسپرت نیز یکی از برندهای مطرح و پرفروش ایرانی است که تاحدودی قادر به رقابت با این سه برند جهانی شده است. ما در این مقاله به بررسی برندهای جاینت، اسکات و مریدا را از نظر ویژگی هایی همچون وزن، کیفیت قطعات، قیمت و میزان فراوانی و دسترسی به آن ها در کشور ایران می پردازیم و بهترین مدل های هرکدام از این برندها را به شما معرفی کنیم.

 

بهترین مارک دوچرخه در جهان از نظر وزن

از مهمترین ویژگی هایی که یک دوچرخه را به دوچرخه خوب تبدیل می کند، وزن آن است. هرچه وزن دوچرخه سبکتر باشد، رکاب زدن آسان تر شده و سرعت و شتاب دوچرخه بالاتر می رود. جنس بدنه در وزن آن تاثیر بسزایی دارد.

دوچرخه جاینت یکی از پرفروش ترین مارک های دوچرخه درمیان سایر تولیدکنندگان می باشد. این برند تایوانی، زمانی که سایر تولیدکنندگان برای ساخت فریم دوچرخه از فولاد سنگین استفاده می کردند، توانست تنه های با جنس آلومینیوم را تولید کند. همچنین پس از آن، موفق به تولید فریم فیبر کربن و عرضه آن در سطح جهان شد. موفقیت های Giant به اینجا ختم نشد و پس از مدتی توانست فناوری Compact Road را در دوچرخه های مسابقه ای و فناوری Maestro Suspension را در دوچرخه های کوهستانی خود به کار ببرد و لذت دوچرخه سواری را به اوج خود برساند.

برند اسکات نیز یکی از بهترین مارک های دوچرخه در جهان است که کیفیت آن بسیار بالاست. این برند در تولید سبک ترین فریم مخصوص دوچرخه کورسی (جاده) با وزن 895 گرم، پیشرو سایر تولیدکنندگان دوچرخه بوده است.

مریدا نیز برند پرطرفدار و پرفروشی است که در جهان و به خصوص در ایران محبوبیت خاص خود را دارد. تمام دوچرخه های مریدا از آلومینیوم یا کربن با پیشرفته ترین تکنولوژی های روز مانند هیدرو فرمینگ سیستم (HFS-HYDRO FORMING SYSTEM)یا تکنو فرمینگ سیستم (TFS-TECHNO FORMING SYSTEM) توسط مهندسین و طراحان باتجربه و توانمند خود برند مریدا ابداع و ساخته شده اند که همین، عامل سبکی و سرعت بالای دوچرخه های این برند است.

 باتوجه به توضیحات ذکر شده از هر برند، اگر بخواهیم از بین این سه برند یکی را به عنوان سبک ترین و سریع ترین مارک دوچرخه معرفی کنیم، بسیار دشوار و تاحدودی غیر ممکن است. چون که اکنون، بدون در نظر گرفتن ابداعات هر برند، بدنه تمام دوچرخه های جاینت، مریدا و اسکات از جنس آلومینیم، کربن یا کروم ساخته شده است که نوع آن در هر مدل متفاوت است.

پس به طور کلی دوچرخه های این سه برند از نظر وزن و جنس بدنه کیفیت لازم را داشته و نمیتوان یکی را برتر از دیگری دانست مگر اینکه مدل های هرکدام را با هم مقایسه کنیم.

سبک ترین دوچرخه در دنیا

بهترین مارک دوچرخه از نظر کیفیت قطعات

کیفیت قطعات به کار رفته در دوچرخه رابطه مستقیمی در کیفیت خود دوچرخه دارد. اگر بخواهیم برندی را در قطعات دوچرخه معرفی کنیم که بسیار باکیفیت باشد، برند( Sram) است که بیشتر در دوچرخه های آمریکایی به کار برده می شود و به طبع قیمت بسیار بالایی نسبت به سایر برندها دارد. اما امروزه برند مطرح در قطعات دوچرخه، برند شیمانو ( Shimano) است که تقریبا در 90 درصد دوچرخه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

کیفیت قطعات به کار رفته در دوچرخه های (جاینت، اسکات و مریدا) همه خوب بوده و نوع آن ها بسته به مدل دوچرخه های هر برند متفاوت است. نوع قطعات اغلب مدل های دوچرخه شیمانو بوده در برخی از مدل های خاص و حرفه ای از (Sram) استفاده شده است.

یکی از مشخصه هایی که دوچرخه مریدا را از سایر برندهای مطرح دوچرخه متمایز می کند، دست ساز بودن دوچرخه های آن است. اکثر برندهای دوچرخه با استفاده از ماشین های صنعتی ساخته شده و در بیشتر برندها عبارت (made in china) بر روی دوچرخه ها دیده می شود. اما دوچرخه های برند مریدا از بهترین مارک دوچرخه در جهان است که محصولاتش با دست ساخته شده و عبارت (handmade in taiwan) حتی در پایین ترین مدل های دوچرخه اش دیده می شود. این به معنی آن است که حتی برندهای مطرح نیز در چین ساخته شده اند اما تمامی برندهای مریدا در تایوان و با دست ساخته شده اند.

 

بهترین مارک دوچرخه در دنیا از نظر قیمت

یکی دیگر از معیارهایی که باعث می شود یک دوچرخه به بهترین مارک دوچرخه تبدیل شود، قیمت آن است. قیمت یکی از مهمترین ملاک هایی است که هر فردی در هنگام خرید دوچرخه به آن توجه می کند. به طور حتم هرکسی که به خرید دوچرخه فکر می کند، فاکتور قیمت را در میان سایر معیارها درنظر می گیرد و سعی می کند بهترین دوچرخه را با کمترین قیمت ممکن خریداری کند (خصوصا در ایران). مطمئنا هرچه قیمت دوچرخه بالاتر باشد، کیفیت آن بهتر و برند مطرح تری خواهد بود. اما در میان انواع مارک های دوچرخه، هستند برندهایی که علاوه بر کیفیت استاندارد در ساخت، قیمت مناسبی نیز دارند.

باتوجه به اینکه برندهای اسکات، مریدا و جاینت، برندهای جهانی هستند، قیمت آن ها نیز به صورت جهانی و با قیمت ارز محاسبه می شود. به همین دلیل نمیتوان قیمت دقیقی از آنها ارائه داد. اما اگر بخواهیم به صورت حدودی، حداقل قیمت دوچرخه در هر برند را بررسی کنیم، قیمت یک دوچرخه میان رده جاینت حدود 20 میلیون تومان بوده و تا حدود 300 میلیون تومان نیز ادامه دارد.

حداقل قیمت دوچرخه های برند اسکات نیز حدودا 15 میلیون تومان می باشد. اگر بخواهیم برای دوچرخه های مریدا حدود قیمتی تعیین کنیم، باید گفت که کمترین قیمت دوچرخه های مریدا از 11 میلیون تومان شروع شده و هرچه مدل بالاتر برود، قیمت آن نیز بیشتر می شود حتی برخی مدل ها )مدلهای دوچرخه برقی( بیش از 300 میلیون تومان هم قیمت دارند.

به طورکلی اگر بخواهیم از بین سه برند جاینت، مریدا و اسکات، مارکی را انتخاب کنیم که رنج قیمتی پایین تری داشته باشد، برند مریدا است. اما دوچرخه های کراس اسپرت، باتوجه به اینکه در داخل کشور ساخته می شود، هزینه هایی از قبیل گمرک نداشته و بسیار ارزان تر از برندهای خارجی هستند.

ارزان ترین دوچرخه در جهان

بهترین مارک دوچرخه از نظر میزان دسترسی در ایران

به طبع هرچقدر نمایندگی های یک مارک معتبر در یک کشور بیشتر باشد، میزان فروش آن برند نیز در آن کشور بالاتر است. چراکه وجود نمایندگی محصولات خارجی در داخل کشور، به عنوان گارانتی محسوب شده و اطمینان خاطری به خریدار می بخشد. از طرفی اگر یکی از قطعات محصول خارجی خریداری شده، خراب شود، درصورتی که نمایندگی آن در داخل کشور باشد، قطعات آن به راحتی یافت شده و  امکان تعمیر و درست شدن آن نسبت به محصولی که نمایندگی ندارد بیشتر خواهد بود.

این گفته درمورد دوچرخه نیز صادق است. باتوجه به وضعیت تحریم در ایران، بسیاری از برندهای دوچرخه هستند که امکان ورود آن ها به ایران وجود ندارد. از این رو بهتر است که در هنگام خرید دوچرخه، معیار میزان دسترسی را مورد توجه قرار داده و برندی را انتخاب کنید که در داخل کشور نمایندگی فروش داشته باشد. این کار علاوه بر اطمینان خاطری که به شما می دهد، درصورت آسیب دیدگی و خرابی یکی از قطعات، به راحتی امکان تعمیر آن وجود خواهد داشت. به همین دلیل می توانید برای راحتی خودتان و اطمینان از تعمیر دوچرخه درصورت خرابی، از دوچرخه های باکیفیت ساخت ایران مانند کراس اسپرت استفاده کنید.

برند جاینت به عنوان بهترین مارک دوچرخه در سراسر دنیا نمایندگی داشته و به راحتی در دسترس عموم قرار دارد. اگرچه در سایت جاینت در قسمت نمایندگی ها از کشور ایران نامی آورده نشده اما این برند با برخی از کشورهای ایرانی به طور غیر رسمی همکاری کرده و محصولات خود را در ایران نیز گارانتی می کند. از این رو دسترسی به دوچرخه های جاینت در ایران راحت بوده و خریداران به راحتی می توانند از گارانتی و قطعات این دوچرخه در داخل کشور اطمینان داشته باشند. یکی از شرکت های ایرانی که دوچرخه های جاینت را به فروش می رساند، شرکت کراس اسپرت است که شما می توانید با مراجعه به سایت کراس اسپرت، از مدل های موجود و قیمت هرکدام مطلع شوید.

برند اسکات دسترسی کمتری در ایران داشته و مانند برند جاینت در همه جا یافت نمی شود. اما این به معنای کمیاب بودن اسکات در ایران نیست.

برند مریدا نیز در بیش از 77 کشور جهان نمایندگی داشته و دوچرخه هایش را به راحتی در سراسر جهان عرضه می کند. در سایت مریدا در قسمت نمایندگی های فروش این برند، نام کشور ایران نیز وجود دارد. به همین دلیل تمامی مدل های دوچرخه مریدا به راحتی در سراسر کشور در دسترس بوده و برای خرید آن نیازی به جستجوی فراوان نیست. نمایندگی رسمی فروش برند مریدا در ایران شرکت کراس اسپرت است که با مراجعه به سایت crosssport.ir می توانید تمامی مدل های مریدا را با مشخصات فنی و قیمت آن مشاهده نمایید.

برندهایی که معرفی شدند هرکدام به نوبه خود جزو بهترین برند دوچرخه در دنیا هستند که در ایران نیز نمایندگی داشته و از محبوب ترین و پرفروش ترین مارکهای دوچرخه در ایران به حساب می آیند. البته شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چرا برند ویوا که در ایران بسیار به چشم می خورد را به عنوان بهترین مارک دوچرخه معرفی نکردیم؟ این برند از نظر کیفیت و استاندارد در مقایسه با برندهای جاینت، مریدا و اسکات بسیار پایین بوده و اصلا قابل قیاس با بهترین دوچرخه های جهان نیست و فقط می توان عنوان پرفروش ترین برند دوچرخه در ایران را بر روی این برند گذاشت.

بهترین مارک دوچرخه در جهان

بهترین مدل از بهترین مارک های دوچرخه

هرچند که در تولید تمامی دوچرخه های جاینت، مریدا و اسکات، نهایت کیفیت و استاندارد رعایت شده و همین موجب بهترین و پرفروش ترین شدن این برندها در جهان و ایران شده است اما، برخی از مدل های این مارک ها، برتری بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارند. در ادامه به معرفی بالاترین و باکیفیت ترین مدل های دوچرخه در برندهای اسکات، مریدا و جاینت می پردازیم.

برند جاینت در ساخت انواع دوچرخه مهارت و توانایی بالایی دارد و به طور قطع نمی توان گفت که این برند در ساخت کدام مدل از دوچرخه بسیار خوب عمل کرده است. و اگر بخواهیم از میان محصولات جاینت، یک مدل را به عنوان بهترین دوچرخه جاینت معرفی کنیم، کاری بسیار دشوار و پیچیده خواهد بود. کراس اسپرت یک لیست 10 تایی از بهترین مدل های جاینت آماده کرده است که می توانید با صرف کمی زمان و در نظر گرفتن نیاز و بودجه مورد نظرتان، بهترین مدل دوچرخه جاینت را انتخاب کنید.

 

TCR Advanced SL 0 Disc: مناسب جاده

Defy Advanced 3: مناسب جاده

Propel Advanced 1 Disc: مناسب جاده

TCX Advanced Pro 2: مناسب جاده

1 Trance Advanced Pro 29 : مناسب کوهستان

Anthem Advanced Pro 29 1: مناسب کوهستان

Talon 29 1: مناسب کوهستان

Stance 29 2: مناسب کوهستان

XTC Advanced 29 3: مناسب کوهستان

Escape 1 Disc: مناسب شهر

اگر بخواهیم از میان مدل های مختلف اسکات بهترین آنها را انتخاب کنیم می توان 10 مدل زیر را نام برد.

 

Scott Scale RC 900 AXS World Cup: مناسب کوهستان

Scott Scale RC 900 Team: مناسب کوهستان

Scott Scale 925: مناسب کوهستان

Scott Spark RC 900 SL AXS: مناسب کوهستان

Scott Spark RC900 Pro: مناسب کوهستان

Scott Spark RC900 Comp: مناسب کوهستان

Scott Aspect 910: مناسب کوهستان

Scott Genius 900 Ultimate AXS: مناسب کوهستان

Scott Genius 940: مناسب کوهستان

Scott ASPECT 750: مناسب کوهستان

اما اگر بخواهیم از میان مدل های برند مریدا، چند مدل را انتخاب کنیم، می توانیم مدل های زیر را نام ببریم.

 

Merida big9 100: مناسب کوهستان

Merida big7 300: مناسب کوهستان

Merida big9 900: مناسب کوهستان

Merida speeder 300: مناسب شهر

Merida Urban 100: مناسب شهر

Merida one twenty 100: مناسب کوهستان

Merida bib9cabon XT: مناسب کوهستان

Merida big seven 6000: مناسب کوهستان

Merida big seven 9000: مناسب کوهستان

 

اگر قصد خرید دوچرخه از مارک های جاینت و مریدا را دارید، می توانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین کراس اسپرت، نسبت به مدل ها و مشخصات آنها مطلع شده و بسته به نیاز و بودجه مورد نظرتان اقدام به خرید کنید.

 

بهترین مارک دوچرخه ایرانی

بسیاری از برندهایی که در بالا ذکر شد به دلیل شهرت، قیمتی بالاتر از قیمت واقعی دارند. به عبارت دیگر نان برندشان را می خورند. البته این به معنای بی کیفیتی و استاندارد پایین آن ها نیست بلکه تمام برندهای ذکر شده یکی پس از دیگری از استاندارد بالایی برخوردارند، اما نباید تاثیر شهرت را در قیمت آن ها ناچیز بدانیم.

این روزها در کشور خودمان ایران نیز شرکت هایی هستند که با ساخت دوچرخه های ایرانی براساس استانداردهای جهانی، توانسته اند نظر بسیاری را به خود جلب کنند.

کراس اسپرت یک برند ایرانی ساخت دوچرخه است که با ایجاد تنوع و طراحی های زیبا، توانسته است نظر مشتریان خاص خود را جذب کند. محصولات این برند ایرانی علاوه بر ارزان و اقتصادی بودن، از کیفیت و استاندارد بالایی برخوردار بوده و به نوعی با برندهای مطرح دنیا رقابت می کند.

اگر بخواهیم بهترین مدل های دوچرخه کراس اسپرت را معرفی کنیم، می توانیم موارد زیر را نام ببریم.

 

Cross FANTOM: مناسب کوهستان

Cross PEAK: مناسب کوهستان

Cross EAGLE: مناسب کوهستان

Crossshark: مناسب کوهستان

Cross alpina 1: مناسب کوهستان

CrossINFINITY: مناسب کوهستان

Cross trail: مناسب کوهستان

ADVANCECross: مناسب کوهستان

Cross aspect: مناسب کوهستان

CrossVIPER: مناسب کوهستان

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
اولین منوی راه اندازی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید

جهت اطلاع از تخفیفات کراس اسپورت تلفن خود را ثبت نمایید.

مشاوره تلفنی