کاملترین راهنمای خرید ماساژور پا

راهنمای خرید ماساژور پا

بدون شک پاها مهمترین عضو بدن هستند. آن ها وزن ما را تحمل کرده و در طول روز حمل و نقل ما را انجام می دهند. به همین دلیل است که گاهی اوقات، به خصوص در پایان روز، احساس درد و تورم در قسمت پاها می کنیم. در این زمان یک دستگاه ماساژ پا می تواند به آرامش و بهبود گردش خون و رفع خستگی کمک کند.

بسیاری از افراد شرایط این را که هر روز برای ماساژ به آبگرم بروند را ندارند. داشتن یک ماساژور پا با کیفیت در خانه می تواند کمک بزرگی باشد. این دستگاه می تواند آرامشی را که توسط یک ماساژور در مراکز ماساژ فراهم می شود را شبیه سازی کند.

مطمئنا برای خرید هر نوع دستگاهی باید اطلاعاتی درمورد آن داشته باشید تا بتوانید بهترین خرید را انجام دهید. کراس اسپرت این مطلب را با عنوان راهنمای خرید ماساژور پا برای شما آماده کرده است. مطمئنا شما بعد از مطالعه کامل این مطلب به راحتی می توانید خرید دستگاه ماساژور پا را به بهترین شکل انجام دهید.

 

6 فاکتور مهم در راهنمای خرید ماساژور پا

باوجود گزینه های مختلف در بازار، ممکن است انتخاب صحیح دستگاه ماساژور پا برایتان پر زحمت و طاقت فرسا باشد. در اینجا این سوال پیش می آید که چگونه ماساژور پا را به درستی انتخاب کنیم. با درنظر گرفتن نکاتی که در ادامه معرفی می کنیم، به شما کمک می کند تا ماساژور پای درستی را برای نیازهایتان انتخاب کنید.

 

طراحی ماساژور را در نظر بگیرید

نوع طراحی دستگاه ماساژور پا تاثیر زیادی در تجربه ماساژ دارد. به طور کلی این روزها بیشتر تولیدکنندگان یکی از دو گزینه طراحی در دستگاه های ماساژور پا را استفاده می کنند.

 

 

راهنمای خرید ماساژور پا

 

طراحی باز ماساژور پا

اکثر تولیدکنندگان دستگاه ماساژ پا را در طراحی باز، طراحی می کنند. حسن این طراحی این است که به کاربران کمک می کند تا پاهای خود را به راحتی روی صفحه ماساژور قرار دهند، حتی اگر نمی خواهند آن را روشن کنند. در ادامه برخی از نکات مثبت در مورد طراحی باز را مطرح خواهیم کرد.

ماساژورهای پا با این طراحی بسیار سبک هستند و به راحتی حمل می شود. بنابراین کاربر می تواند آن را با خود حمل کند و حتی به محل کار خود ببرد.

دستگاه های ماساژور پا با طراحی باز، اکثرا بی صدا هستند و زمانی که مشغول فعالیت های روزمره در محل کار خود باشید، صدای آن شما را اذیت نمی کند. این بدان معنی است که توجه دیگران را به شما و دستگاه جلب نمی کند.

قدرت ماساژورهای پا با طراحی باز بیشتر است. این مدل ماساژورها توانایی راحت نگه داشتن پای شما را دارند، حتی اگر آن ها را روی سطح کف براق یا لغزنده قرار دهید.

این طراحی ماساژ کاملی را در قسمت کف پا تولید می کنند اما بیشتر آن ها توانایی ماساژ مچ و قوزک پا را ندارند. البته امروزه برخی از مدل های ماساژور پا با طراحی باز نیز ماساژ این قسمت ها را ارائه می دهد.

ماساژورهای پا با طراحی باز توانایی ماساژ قوس کف پا را ندارد.

فقط برخی از مدل های خاص در این طراحی، قادر به ماساژ پاشنه پا هستن. ویژگی کوچکی و کم جا بودن این نوع طراحی، از نکات جذاب ماساژور پا با طراحی باز است.

 

 

طراحی بسته ماساژور پاراهنمای خرید ماساژور پا

این طراحی به دلیل مزایای زیادی که برای کاربران به ارمغان می آورد، بسیار محبوب است. از ویژگی های ماساژور پا با طراحی بسته می توان به موارد زیر اشاره کرد.

این نوع ماساژورها مچ پا، قوزک پا و پهلوها را دگیر می کند و حتی بیشتر مدل ها نیز پاشنه پا را ماساژ می دهد.

به طور کلی این نوع طراحی، تکنیک های ماساژ بیشتری را در خود جای می دهد.

حتی اگر این مدل به تعمیرات و نگهداری بیشتری نیاز داشته باشد هم، تعمیرات و نگهداری آن آسان تر است.

در بعضی از این مدل ها توانایی کنترل از راه دور فراهم شده است. بنابراین اگر مسن هستید و یا به خاطر بیماری مزمنی، ادر به خم و صاف شدن نیستید، می توانید به سراغ ماساژورها پا در طراحی بسته بروید.

شدت ماساژ در این نوع ماساژورها قابل تنظیم است و شما می توانید نوع ماساژتان را بر اساس نیاز  و روحیه خود تنظیم کنید.

باوجود اینکه تصور می شود این مدل ماساژورهای پا برای استفاده  همه افراد طراحی شده است، اما ممکن است افرادی که پاهای بلندی دارند، نتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

 

نوع روش ماساژ را در نظر بگیرید

به طورکلی ماساژورهای پا از روش های مختلف ماساژ استفاده می کنند.

 

ماساژ نوسانی: بیشتر مدل های طراحی باز، ماساژ نوسانی را ارائه می دهند. زمانی که پاها را روی صفحه ماساژورهای طرح باز قرار می دهید، نوسان پیدا می کنند. هنگامی که دستگاه یک کار واحدی را انجام می دهد، اگر نقاط فشار پایتان را بر روی آن نگه دارید، ماساژ آرامش بخشی را خواهید داشت.

 

ماساژ با کیسه های هوا: بیشتر ماساژورهای پا با طراحی بسته، از این فناوری برخوردارند. این روش برای شل کردن عضلات قوس و کناره پاها استفاده می شود. به طور کلی آن دسته از دستگاه هایی که این نوع ماساژ را ارائه می دهند، روی دیواره آن ها، کیسه های هوا به کار رفته که در هر بار استفاده، باد می شوند و بهترین تجربه ماساژ را ارائه می دهند.

 

ماساژ با غلتک: از این نوع ماساژ در هر دو طراحی باز و بسته استفاده می شود. این ماساژ مستقیما روی پاهای شما اثر می گذارد. برخی از ماساژورهای پا این روش ماساژ را با استفاده از غلتک های مختلف انجام می دهد. غلتک ها در جهت و خلاف عقربه های ساعت می چرخند و ماساژ مناسبی را در کف پای شما ایجاد می کند.

 

ماساژ شیاتسو: ماساژ شیاتسو، هم توسط ماساژورهای باز و هم طراحی بسته ماساژور پا انجام می شود. این ماساژ با استفاده از فشار دادن قسمت های مختلف پا کار می کند. فشار، ماهیچه ها را تحریک و شل کرده و به بهبود گردش خون کمک می کند.

 

ماساژ حرارتی: این یک روش نادر در برخی از ماساژورهای پا است. سطح گرمای تولید شده در ماساژورهای پای دارای این فناوری، متفاوت است. برخی از این دستگاه ها گرمای مطلوبی را تولید می کنند و برخی دیگر گرمای شدیدی دارند. نوع دوم این ماساژ (تولید گرمای شدید) برای افرادی که حواس خود را در ناحیه پا از دست داده اند، خطرناک است. اما سایر افراد می توانند از آن استفاده کنند و از گرمای پخش شده در کف پا، ماساژ لذت بخشی را دریافت کنند. این نوع ماساژ به خصوص در فصل سرما بسیار آرامش بخش است.

 

هدفتان را در نظر بگیرید

هنگامی که درحال  تصمیم گیری برای خرید ماساژور پا مناسب هستید، باید هدفی را که به خاطر آن به دستگاه نیاز دارید را درنظر بگیرید. به عنوان مثال، برخی از دستگاه های ماساژ پا به منظور تسکین استرس و آرامش طراحی شده و برخی دیگر مزایای درمانی دارند. این مزایا شامل تسکین درد، کاهش التهاب و زخم هاو … می شود. برای اطلاع از مزایای دستگاه های ماساژور پا به مقاله مربوط به آن در کراس اسپرت مراجعه نمایید.

اگر فرد فعالی هستید و مدام می دوید و یا مرتبا از کفش های پاشنه بلند استفاده می کنید، احتمالا از درد پا رنج می برید. در این حالت شما باید به دنبال یک ماساژور پای حرفه ای تر باشید تا بتواند گردش خون را بهبود ببخشد.

 

ویژگی ماساژورتان را مشخص کنید

انواع مختلف ماساژور پا با ویژگی های متنوع در بازار موجود است. به عنوان مثال، هنگامی که برخی از ماساژورها ماساژ شیاتسو و ماساژ درمانی TENS / EMS را ارائه می دهند، برخی از آنها عملکرد ماساژ غلتکی و ماساژ مبتنی بر حرارت را ارائه می دهند.

برخی از این دستگاه ها توانایی ارائه ماساژ ارتعاشی پا را دارند و برخی نیز ماساژ را با آب درمانی ارائه می دهند. سیستم عملکرد این ماساژورها نیز از یک مدل به مدل دیگر متفاوت است. برخی از آنها به عملکرد دستی نیاز دارند درحالی که برخی از آنها از کنترل از راه دور استفاده می کنند.

زمانی که از ویژگی های ماساژور پا صحبت می شود، باید سطح شدت درنظر گرفته شود. به عنوان مثال، ماساژور برقی پا با ارائه سطح شدت مختلف بر اساس انتظارات و درد شما شناخته شده است. با این حال هنگامی که درد عضلانی شدید و یا مشکلات مربوط به پا دارید، بهتر است از شدت زیاد این دستگاه استفاده نکنید.

 

وزن و اندازه را در نظر بگیرید

اندازه ماساژور پا به تعیین اینکه چه کسی می تواند ار آن استفاده کند و چه کسی نمی تواند، کمک می کند. البته اکثر دستگاه های ماساژ پا برای راحتی بیشتر کاربران طراحی شده است.

با اینحال، به این معنی نیست که همه می توانند از همه نوع ماساژور پایی استفاده کنند. دلیل آن هم این است که هر ماساژوری محدودیت هایی برای استفاده دارد. بعضی از دستگاه های ماساژ پا، به قدری کارایی دارند که می توانند افردی را که دارای پای بزرگ هستند را در خود جای دهند، درحالی که برخی از آنها محدودیت سایز دارند و هر سایز پایی نمی تواند از آن استفاده کند.

در هرصورت اگر پاهای بزرگی دارید، باید دقت کنید تا ماساژور پایی انتخاب کنید که همه جای پای شما را دربرگیرد. ممکن است تصور کنید افرادی که پاهای کوچک تری دارند، در خرید ماساژور پا مشکلی ندارند. اما این افراد هم باید در انتخاب خود دقت کنند و ماساژور پایی که مخصوص افراد بزرگ پا هست را انتخاب نکنند. دلیلن آن این است که ممکن است دستگاهی که برای افراد بزرگ پا در نظر گرفته شده، قادر به ماساژ نقاط فشار پای افراد کوچک پا نباشد.

وزن دستگاه نیز اهمیت ویژه ای دارد و مشخص می کند که آیا می توانید محصول را با خود حمل کرده و به هر جایی ببرید.

 

استقامت دستگاه

مطمئنا می دانید که برای جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه، نباید روی آن بایستید. برای دریافت ماساژ خشن تر می توانید به صفحه دستگاه فشار وارد کنید اما اگر زیادی فشار دهید، ممکن است موتور خراب شود.

استقامت و پایداری صفحه دستگاه اهمیت زیادی دارد که این با نوع طراحی مشخص می شود. مدل های با طراحی با، گستردگی بیشتری در مقایسه با مدل های طراحی بسته داشته و در نتیجه از ثبات بیشتری برخوردارند. علاوه بر نوع طراحی، عوامل دیگری نیز در استقامت و پایداری دستگاه موثر هستند. اکثر ماساژورهای پا دارای یک پایه پلاستیکی کوچک هستند که باعث می شود دستگاه در طول ماساژ لیز نخورد. حتی برخی از مدل های ماساژور پا نیز قابلیت تنظیم پاها را دارد و کمک می کند که ارتفاع پاها را مطابق با نیازتان تنظیم کنید.

 

قیمت دستگاه ماساژور پا

علاوه بر موارد بالا، قیمت ماساژور پا نیز در انتخاب آن نقش بالایی دارد. دستگاه های ماساژور پا بر اساس قابلیت ها و کشور سازنده آن قیمت های متفاوتی دارند. بدیهی است که هرچه قابلیت و نوع عملکرد دستگاه های ماساژ پا بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است.

از دستگاه ماساژور پا ارزان قیمت، ماساژورهای دستی هستند که با داشتن قابلیت ماساژ محدود، قیمت کمتری نیز دارند.

 

برند دستگاه ماساژور پا

امروزه برندهای مختلفی در جهان اقدام به تولید انواع دستگاه های ماساژور پا کرده اند. یکی از برندهای معتبری که در ایران نیز به راحتی یافت می شود، دستگاه ماساژور پا کراس کر است. این برند یک برند تایوانی است که به سفارش شرکت ایرانی کراس اسپرت، اقدام به تولید انواع ماساژورها با همین نام و با قیمت ارزان کرده است.

 

برای مشاهده محصولات ماساژ در کراس اسپرت، می توانید به صفحه مربوط به آن رفته و از آنجا اطلاعات لازم درخصوص هرنوع مدلی را پیدا کنید.

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
اولین منوی راه اندازی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید

جهت اطلاع از تخفیفات کراس اسپورت تلفن خود را ثبت نمایید.

مشاوره تلفنی