مهمترین نکات دوچرخه سواری برای کاهش وزن

دوچرخه سواری برای کاهش وزن

دوچرخه سواری یک ورزش هوازی و یک تمرین قلبی موثر برای بدن است. این ورزش می تواند به تقویت سلامت قلب و ریه، بهبود جریان خون، افزایش قدرت عضلانی و کاهش سطح استرس کمک فراوانی کند. علاوه براین، می تواند تاثیر مستقیمی بر سوزاندن چربی و کالری و کاهش وزن نیز داشته باشد. اما در دوچرخه سواری برای کاهش وزن، چند نکته مهم وجود دارد که اطلاع از آنها می تواند در تمرینات شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

کراس اسپرت در مطلب زیر، نحوه دوچرخه سواری برای کاهش وزن را به شما آموزش داده است.

همچنین شما می توانید از نکات زیر برای خرید بهترین دوچرخه برای کاهش وزن استفاده کرده و تمرین خود را به گونه ای تنظیم نمایید که بهترین نتیجه را دریافت کنید.

 

مدت زمان دوچرخه سواری برای کاهش وزن

اگر برای کاهش وزن دوچرخه سواری می کنید، باید بدانید که، مدت زمان دوچرخه سواری، بیشتر از مسافت طی شده اهمیت دارد.

این بدان معناست که برای کاهش چند کیلو وزن لزوما نیازی به گذراندن دوره تور دو فرانس نیست.

برای شروع می توانید با استفاده از یک کیلومتر شمار یا برنامه تلفن همراه، مسافتی را که در 30 دقیقه رکاب می زنید، یادداشت کنید.

هدف خود را تعیین کرده و تلاش کنید همان مسافت را در مدت زمان کمتری طی کنید. با انجام این تمرین، سطح آمادگی جسمانی شما بالا رفته و می توانید در مدت زمان کمتری، مسافت بیشتری را طی کرده و کالری بیشتری بسوزانید.

همانطور که زمان بیشتری را برای دوچرخه سواری صرف می کنید، برای سواری های طولانی تر، در طول هفته نیز برنامه ریزی کنید. اگر هر هفته، سه روز تمرین دوچرخه سواری انجام می دهید، یک تمرین دوچرخه سواری کوتاه مدت( 30 دقیقه) انجام دهید، یک دوچرخه سواری متوسط (45 دقیقه ای) و یک سواری طولانی (60 تا 120 دقیقه) را برنامه ریزی کنید.

 

میزان سرعت دوچرخه سواری برای کاهش وزن

در دوچرخه سواری برای کاهش وزن، شدت ورزش، بیشتر از سرعت اهمیت دارد. یک سواری با شدت زیاد نسبت به یک سواری با شدت کمتر، کالری بیشتری می سوزاند. البته نوع دوچرخه و مسیری که برای حرکت انتخاب می کنید، هم بر شدت( میزان سختی کار) و هم بر سرعت شما تاثیر می گذارد.

به عنوان مثال: اگر شما با یک دوچرخه کوهستان سنگین در مسیرهای گل آلود و خارج از جاده، با سرعت 19 کیلومتر در ساعت حرکت کنید، احتمالا شما رکاب زدن شما با سختی همراه خواهد بود. اما اگر در مسیر جاده ای رکاب بزنید، تقریبا بدون هیچ تلاشی می توانید به سرعت بالا برسید.

بهترین کار چیست؟ بهتر است در هنگام دوچرخه سواری، از یک دستگاه سنجش ضربان قلب استفاده کنید. این دستگاه میزان دقیق سختی کار شما را اندازه گیری می کند.

اگر برای کاهش وزن دوچرخه سواری می کنید، سعی کنید میزان ضربان قلب خود را حداکثر 70 تا 75 درصد، در انواع دوچرخه، بالا ببرید.

 

 

نوع منطقه دوچرخه سواری برای کاهش وزن

لاغری با دوچرخه سواری

منطقه ای که برای دوچرخه سواری انتخاب می کنید، ممکن است بیشترین تاثیر را بر تعداد کالری هایی که می سوزانید داشته باشد. زیرا نوع سطح زمین هم بر مدت زمان دوچرخه سواری و هم بر میزان شدت آن تاثیر می گذارد.

برای دستیابی به بهترین نتیجه، بهتر است محیطی را انتخاب کنید که بتوانید بدون توقف پشت چراغ های راهنما و یا تقاطع ها، به طور مداوم رکاب بزنید. این استراحت های کوتاه  باعث می شود ضربان قلب شما پایین بیاید، زمان تمرین بیش از حد طول بکشد و درنتیجه پتانسیل کالری سوزی شما کاهش پیدا کند.

بسیاری از شهرها، مسیرهای مخصوصی را برای دوچرخه سواری اختصاص داده اند. انتخاب این مسیرهای ایمن به جای دوچرخه سواری در جاده، گزینه مناسبی است برای کسانی که برای اولین بار شروع به کار می کنند.

درصورتی که به یک مسیر دوچرخه سواری دسترسی ندارید، شاید بهتر باشد کمی از وقت خود را صرف رانندگی برای رسیدن به مکانی کنید که جاده طولانی و ارامی دارد.

 

 

بهترین دوچرخه برای کاهش وزن

بهترین دوچرخه ای که به کاهش وزن شما کمک می کند، دوچرخه ای است که بتوانید به طور منظم بر روی آن سوار شوید.

حتما قبل از خرید دوچرخه، چندین سبک را انتخاب کرده و سبک مناسب با بدن خود را پیدا کنید.

 

  • دوچرخه جاده (کورسی)

برخی از دوچرخه سواران، دوچرخه جاده ای با لاستیک های نازک را بیشتر ترجیح می دهند. دوچرخه جاده ای سبک بوده و در سرعت زیاد، به تلاش کمتری برای رکاب زدن نیاز دارد. این دوچرخه ها برای سواری بدون وقفه در مسیرهای طولانی و سطوح سنگ فرش شده، بهترین هستند.

اما برخی از دوچرخه سواران در این سبک از دوچرخه احساس ثبات نمی کنند. طراحی دوچرخه های کورسی و جاده ای به گونه ای است که شما باید هنگام سواری کمی به جلو خم شوید. اگر مشکل کمر درد دارید و یا نگران ایمنی خود هستید، ممکن است این دوچرخه مناسب شما نباشد.

 

  • دوچرخه کوهستان

دوچرخه های کوهستان، معمولا با دارا بودن سیستم تعلیق و لاستیک های سنگین و ضخیم، راحتی و ثبات بیشتری را برای دوچرخه سوار فراهم می کنند. همچنین، حالت نشستن دوچرخه سوار در این دوچرخه، صاف و عمود بوده که باعث ایجاد راحتی بیشتر در دوچرخه سوار می شود. بنابراین اغلب دوچرخه سواران در دوچرخه های کوهستانی، احساس امنیت بیشتری می کنند، به خصوص اگر برای دوچرخه سواری تازه کار باشند.

 

  • دوچرخه برقی

اگر تازه وارد ورزش دوچرخه سواری شده اید یا قصد دارید از دوچرخه برای رفت و آمدهای طولانی به صورت روزانه استفاده کنید، دوچرخه های برقی یا الکترونیکی، گزینه مناسبی برای شما هستند. البته باید به این نکته توجه کرد که این دوچرخه ها سختی کار زیادی ندارند و رکاب زدن در آن ها به راحتی انجام می شود. از این رو اگر قصدتان از دوچرخه سواری با دوچرخه برقی، رسیدن به کاهش وزن باشد، باید زمان بیشتری را نسبت به دوچرخه های معمولی، از آن استفاده کنید.

 

  • دوچرخه های نشسته

برخی از ورزشکاران به جای استفاده از دوچرخه های معمولی برای کاهش وزن و تناسب اندام، از دوچرخه های نشسته در باشگاه ها استفاده می کنند. این دوچرخه ها به شما اجازه می دهند تا نزدیک به زمین بنشینید و به خاطر صندلی پهنی که دارند، برای ورزشکارانی که از مشکل کمر درد رنج می برند، مناسب است.

البته باید این موضوع را درنظر گرفت که دوچرخه های نشسته، ثابت هستند و قابلیت طی مسافت طولانی با آن امکان پذیر نیست. از دوچرخه های ثابت بیشتر در باشگاه های ورزشی و یا هوم جیم ها استفاده می شود. بنابراین، قبل از سرمایه گذاری برای این نوع دوچرخه، به مکانی که قصد سواری در آن را دارید توجه کنید.

 

لوازم ضروری در دوچرخه سواری برای کاهش وزن

اکنون که نکات انتخاب دوچرخه مناسب برای خود را دانستید و از نحوه تمرین با دوچرخه برای کاهش وزن اطلاع پیدا کردید، چند قطعه از تجهیزات مهم برای دوچرخه سواری ایمن را معرفی می کنیم.

 

کلاه ایمنی: این وسیله را حتما خریداری کنید و همیشه در زمان سواری، بر سر داشته باشید. برای دانستن چگونگی پوشیدن کلاه ایمنی، می توانید به نزدیک ترین فروشگاه فروش دوچرخه مراجعه کنید. یک متخصص دوچرخه سواری به شما نشان می دهد که چگونه کلاه ایمنی را بپوشید تا در صورت تصادف، از شما محافظت کند.

 

تلفن همراه: با افزایش سطح آمادگی جسمانی خود، سفرهای بیشتری دور از خانه خواهید داشت. اگر دوچرخه شما خراب شد یا آب و هوا خطرناک شد، تلفن همراه به شما امکان تماس برای دریافت کمک را می دهد.

 

بطری آب: تمرین دوچرخه سواری در بیرون از خانه، شما را تشنه می کند. بطری آب خود را پر نگه دارید و به یاد داشته باشید که در طول راه جرعه جرعه بنوشید.

 

عینک: یک عینک دوچرخه سواری، چشمان شما را در برابر گرد و غبار، نور خورشید و حشرات مزاحم، محافظت می کند.

 

 

دوچرخه سواری ایمن و موثر برای کاهش وزن

دوچرخه سواری برای کاهش وزن

هنگام آمادگی برای دوچرخه سواری برای کاهش وزن، نکات ایمنی و تمرینات زیر را درنظر داشته باشید.

 

تپه ها را اضافه کنید: با افزودن تپه هایی در مسیر دوچرخه سواری، پتانسیل کالری سوزی، قدرت پایین تنه و ظرفیت هوازی خود را افزایش دهید. حتی می توانید یک شیب بزرگ پیدا کنید و در یک جلسه تمرین، چندین بار بر روی آن سواری کنید.

 

فواصل سرعت را اضافه کنید: هنگامی که دوچرخه سواری برایتان به روال عادی تبدیل شد، با افزایش سرعت، خود را به چالش بکشید. در مسیرهای مسطح جاده ای، برای چند دقیقه، یک تا سه کیلومتر در ساعت، به سرعت خود اضافه کنید. بعد از یک استراحت کوتاه این روند را دوباره ادامه دهید. این چرخه را سه تا پنج بار تکرار کنید.

 

تمرینات دیگر را اضافه کنید: دوچرخه سواری برای کاهش وزن عالی است، اما اگر دوچرخه سواری را با انواع تمرینات ترکیب کنید، کاهش وزن سریعتری را خواهید داشت. در روزهایی که دوچرخه سواری نمی کنید، یک تمرین ساده قدرتی را در خانه انجام دهید. یا اینکه با پیاده روی کالری بسوزانید.

 

هدفون را کنار بگذارید: هرگز در هنگام دوچرخه سواری، به موزیک گوش ندهید. حتی اگر در یک مسیر ایمن و محافظت شده، دوچرخه سواری می کنید. مهم این است که بتوانید همه چیز را در اطراف خود ببینید و بشنوید.

 

تلفن صحبت نکنید و پیام ندهید: در مواقعی که به تلفن نیازی ندارید، آن را در کیف خود بگذارید. صحبت کردن یا ارسال پیام در هنگام دوچرخه سواری، می تواند به اندازه انجام این کار در هنگام رانندگی خطرناک باشد.

 

مراقب آب و هوا باشید: دوچرخه سواری به آب و هوا بستگی دارد. اگر یک روز سرعت شما به میزان قابل توجهی کاهش یافت، ممکن است فقط به دلیل باد شدید یا گرما باشد.

 

به طور کلی، دوچرخه سواری بهترین راه برای کاهش وزن و کالری سوزی است. همچنین باعث کاهش استرس و لذت بردن از فضای باز نیز می شود.

لازم است برای دوچرخه سواری برای کاهش وزن، روی تجهیزات ایمنی و انتخاب دوچرخه مناسب برای خود، سرمایه گذاری کنید تا سواری ایمن و لذت بخشی را تجربه کنید.

برای اطلاع از نحوه انتخاب دوچرخه مناسب برای خود، می توانید با کارشناسان این حوزه در فروشگاه آنلاین کراس اسپرت، تماس گرفته و بعد از دریافت مشاوره رایگان، بهترین دوچرخه برای خود را انتخاب نمایید. همچنین می توانید با مراجعه به راهنمای خرید دوچرخه در این وبسایت، اطلاعات لازم را به دست آورید.

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
اولین منوی راه اندازی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید

جهت اطلاع از تخفیفات کراس اسپورت تلفن خود را ثبت نمایید.

مشاوره تلفنی