تفاوت تمرین کاردیو و ایروبیک

تفاوت تمرین کاردیو و ایروبیک

آیا بین تمرین های کاردیو و ایروبیک تفاوتی وجود دارد؟

اگر فکر می کنید این دو تمرین را نمی توانید در برنامه ی پر مشغله خود جا دهید، اشتباه می کنید. می توانید هر دو را همزمان انجام دهید. در واقع همیشه آن دو را با هم انجام می دهید. پاسخ آسان است. تمرین ایروبیکی و تمرین قلبی- عروقی (کاردیو) هر دو یک چیز هستند. هر دو تمریناتی هستند که نتایج یکسانی به همراه دارند. نمی توانید اکسیژن بیشتری تنفس کنید بدون اینکه ضربان قلبتان بالا نرود.

اگر به دنبال پاسخی تخصصی هستید، این دو دارای ریشه های لغوی متفاوتی هستند، هر چند که به نتیجه ای یکسان می رسند. ایروبیک به اکسیژن منسوب می شود و کاردیو به قلب. از آنجا که ایروبیک یعنی انجام تمرینی که اکسیژن مصرفی را افزایش دهد و کاردیو یعنی تمرینی که ضربان قلب را افزایش دهد، و این دو به یکدیگر متصل اند بنابراین 2 تمرین را یکسان می دانند.

کدام تمرین ها کاردیو و ایروبیک هستند؟

شنا کردن، طناب زدن، راه رفتن، دویدن، رقصیدن، دوچرخه سواری، تنیس و فعالیت های دیگری که شما را برای دوره ای از زمان، متحرک نگه می دارد ،تمرینی ایروبیکی و قلبی- عروقی(کاردیو) می شود.

کدام تمرین ها کاردیو و ایروبیک نیستند؟

بعضی تمرین ها هستند که اکسیژن مصرفیتان را برای زمانی به سرعت بالا و ضربان قلبتان را خیلی کم افزایش می دهند ولی تمرین قلبی- عروقی و ایروبیکی نیستند. این تمرین ها شامل تمام تمرین های قدرتی و بالا بردن وزنه می شوند، همچنین یوگا و تمرین های کشش نیز جز دسته تمرینات ایروبیکی و قلبی- عروقی نمی باشند.

“به خواندن ادامه دهید”

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
اولین منوی راه اندازی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید

جهت اطلاع از تخفیفات کراس اسپورت تلفن خود را ثبت نمایید.

مشاوره تلفنی