تفاوت فیتنس زن و مرد

تفاوت فیتنس زن و مرد

تعریف فیتنس در زنان و مردان و عوامل تجزینه آنها

تفاوت فیتنس زن و مرد بسیار مهم می باشد، خانمها هم میتوانند مانند آقایان بدنی متناسب داشته باشند اما آن میزان از فیتنس هیچ گاه مساوی نخواهد بود ، بدن خانمها با آقایان متفاوت است ، نه شما خانمها و آقایان میزان متفاوتی از هورمون ها را دارند بلکه میزان ماهیچها و چربی بدن آنها بسیار با یکدیگر متفاوت است ، هدف شما باید تمرین برای خودتان باشد با توجه به جنسیتتان وزنتان و اهدافتان.

کجا فیتنس زن و مرد مجزا میشود ؟

تنها اورگانهای جنسی نیستند که بین زن و مرد متفاوت اند بلکه چند تفاوت شناخته شده وجود دارد که تفاوت های بارزی را در فیتنس زن و مرد پدید می آورند که در این پست به تعداد مهمی از آنها اشاره کرده ایم.

هورمون تستوسترون:

در مردها میزان هورمون تستوسترون بیشتر از زنها می باشد و در بدن زنها میزان بیشتری از هورمون استروژن وجود دارد.تستوسترون هورمونی است که به بدن انسان کمک میکند تا عضله ای شود در حالیکه استروژن به سمت افزایش سلولهای چربی همراه با دیگر شاخصهای جنسی زن پیش میرود و زنها زمان سخت تری را برای عضله ای کردن پیش رو دارند و آن هم بخاطر میزان زیاد استروژن و میزان کم تستوسترون می باشد.

کاهش وزن :

موثر ترین راه برای سوزاندن چربی و کاهش وزن چیست ؟ ساختن عضله! هرچه عضله بیشتری داشته باشید کالری بیشتری هر روز میسوزانید و متابولیسم بدنتان سریعتر عمل خواهد کرد. اینکه مردها راحت تر عضله های بزرگ و فعال می سازند ، میتواند دلیل بر راحت تر بودن مردها برای کم کردن وزن شان باشد، همان کیفیت و همان میزان تمرین در مردان به ندرت در زنان نتیجه ای مشابه میدهد.

انعطاف پذیری :

این ناحیه ای است که زنها در آن حرف اول را میزنند ، زنها بطور طبیعی به دلیل استخوانهای کوتاهتر از مردها انعتاف پذیر تر هستند و بدن زنها تقابل بیشتری برای پُر شدن دارند و استخوان های ناحیه لگن آنها نسبت به استخوانهای ناحیه لگنی آقایان، انعطاف پذیر تر می باشد.

وزن عضلها :

مردها بطور طبیعی حجم بیشتری از عضله را نسبت به زنها دارا هستند و به دلیل میزان بالای تستوسترونی که دارند اگر شاخص حجم بدن یک مرد متوسط را با یک زن متوسط در همان وزن مقایسه کنیم شاخص حجمی مرد کمتر خواهد بود .

شاخص حجمی بدن :

شاخص حجمی بدن نشانگر نسبت چربی به تمام وزن بدن است ، بدن زنها تمایل به داشتن شاخص حجمی بیشتری می باشد (چربی بیشتر) ولی یک شاخص حجمی سالم برای زنها تقریبا 5% بیشتر از مردهاست و این به چه معناست ؟ اساسا به این معناست که مردها روند نسبتا آسانتری برای تناسب اندام نسبت به زنان طی میکنند.

مردها عضله ها را راحت تر میسازند که آن هم باعث می شود راحت تر چربی بسوزانند و به اندامی متناسب برسند ، همچنین مردها قدرت بیشتری از زنها دارند و فشار بیشتری را سریعتر میتوانند تحمل کنند، این به این معنا است که زنان برای روی فرم آمدن باید برنامه تمرینی را پیدا کنند که با قدرت بدنیشان متناسب باشد و نباید با رقیب مردشان رقابت کنند. اگر همان میزان نتیجه ای که رقیب مردتان میگیرد را شما نمیگیرید ناراحت تباشید ، بدنهایتان متفاوت طراحی شده اند و آنچه برای شما فیت بودن اندام تعریف میشود در مردها همان معنی فیتنس را نمیدهد.

“به خواندن ادامه دهید”

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
اولین منوی راه اندازی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید

جهت اطلاع از تخفیفات کراس اسپورت تلفن خود را ثبت نمایید.

مشاوره تلفنی