راهنمای خرید تردمیل (2022) | نحوه انتخاب تردمیل

راهنمای خرید تردمیل

یکی از بهترین راه ها برای ورزش بیشتر، آسان تر کردن آن است. تردمیل یکی از دستگاه های ورزشی است که با شبیه سازی، عمل دویدن را آسان کرده و ورزشکاران و علاقه مندان به دویدن می توانند بدون نگرانی از آب و هوای نامساعد، در هرجایی، بدوند.

هزاران تردمیل با ویژگی های مختلف در بازار وجود دارد. یافتن بهترین تردمیل متناسب با نیازهای شما، با نحوه استفاده از آن ارتباط مستقیمی دارد.

هنگام انتخاب تردمیل باید به نکات زیادی توجه کرد. بدون شک، یک تردمیل مناسب برای یک فرد بازنشسته، کاملا، با تردمیل مورد نیاز یک ورزشکار حرفه ای متفاوت خواهد بود. کراس اسپرت، برای کمک به شما، راهنمای خرید تردمیل خود را به دو بخش تقسیم کرده است.

بخش اول ارائه نکات مهم در هنگام خرید تردمیل است که به شما کمک می کند تا تعداد زیادی از تردمیل های موجود در بازار را مرتب کرده و یک لیست کوتاه از تردمیل های متناسب با نیازهای خود داشته باشید. در بخش دوم نیز به معرفی ویژگی ها و مشخصات یک تردمیل می پردازیم.

اگر به دنبال خرید تردمیل هستید، پیشنهاد می شود که راهنمای خرید تردمیل را مرور کنید. این مطلب به شما کمک می کند تا تردمیل متناسب با اهداف خود را به راحتی پیدا کنید.

 

نکات مهم قبل از خرید تردمیل

برای انتخاب راحت تر تردمیل، بهتر است نکات مهمی که قبل از خرید آن باید مدنظر قرار داد را بدانید. شایان ذکر است که این مطلب برای افرادی که قصد راه اندازی باشگاه خانگی یا هوم جیم دارند نیز به عنوان راهنمای خرید تردمیل خانگی به حساب می آید.

 

  • بودجه تردمیل را تنظیم کنید

طبیعی است که روند انتخاب و خرید تردمیل را با تنظیم بودجه شروع نمایید. مطمئنا دوست ندارید که بعد از تحقیقات فراوان، تردمیلی را انتخاب کنید که با بودجه شما هماهنگی ندارد. بنابراین، توصیه می کنیم که قبل از شروع تحقیق برای انتخاب تردمیل، محدوده قیمت خود را مشخص کنید. البته برخی از فروشگاه ها با ایجاد موقعیت خرید اقساطی، توانسته اند نیاز بسیاری از متقاضیانی که بودجه متناسب با تردمیل موردنظر خود را ندارند، فراهم کنند. فروشگاه آنلاین کراس اسپرت، یکی از این فروشگاه های اینترنتی خرید تردمیل است که با ایجاد موقعیت خرید اقساطی تردمیل، توانسته است نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند.

 

  • فضای مناسب برای تردمیل را اندازه گیری کنید

    نکات خرید تردمیل

زمانی که میزان بودجه خود را مشخص کردید، باید نوع محیطی که می خواهید تردمیل در آن قرار گیرد را نیز تعیین نمایید. همانطور که می دانید تردمیل ها اغلب در دو نوع خانگی و باشگاهی به بازار عرضه می شوند. تردمیل های باشگاهی با ویژگی های خاصی که دارند، تنها برای استفاده در محیط های عمومی باشگاه مناسب بوده و از آنجایی که فضای باشگاه ها تاحدودی بزرگ است، نگرانی بابت محدودیت فضا وجود ندارد. درمقابل، برخی از افرادی که به دنبال خرید تردمیل خانگی هستند، با محدودیت فضا روبرو می باشند. این افراد قبل از انتخاب تردمیل، باید فضای مورد نظر خود را اندازه گیری کرده و باتوجه به آن اقدام به خرید تردمیل نمایند.

 

درهنگام اندازه گیری فضای قرارگیری تردمیل، محیطی را در اطراف تردمیل برای راه رفتن، سوار و پیاده شدن درنظر بگیرید.

بسیاری از تردمیل ها شیب دار هستند که کاربر را به سقف نزدیک تر می کند. برای تناسب شیب تردمیل با ارتفاع سقف خانه، تردمیل را در بالاترین میزان شیب اندازه گیری کرده و اندازه آن را به قدبلندترین کاربر اضافه کنید تا مطمئن شوید که فاصله کافی با سقف برای دویدن دارید.

امروزه اکثر تردمیل های خانگی برای اشغال فضای کمتر، به صورت تاشو ساخته می شوند. این ویژگی برای افرادی که فضای محدودی برای نگهداری تردمیل در خانه دارند، گزینه بسیار مناسبی می باشد.

 

  • نیاز خود از تردمیل را بدانید

وقتی که تعداد تردمیل های موجود در بازار را براساس بودجه و فضای موردنظر خود محدود کردید، نوبت به نیاز و انتظار شما از تردمیل می رسد. مطمئنا می دانید که همه تردمیل ها باهم برابر نیستند. به عنوان مثال، یک تردمیل ارزان هرگز دربرابر نیازهای یک دونده حرفه ای مقاومت نمی کند و تحت فشار به سرعت فرسوده می شود. از طرف دیگر، کسی که فقط به دنبال پیاده روی آرام و منظم است، لزوما نیازی به یک تردمیل پیشرفته ندارد.

همچنین، برخی از تردمیل ها بسته به قیمت و مدلی که دارند، دارای برنامه های تمرینی از پیش تعیین شده، بلندگو، بلوتوث، فن، تلویزیون و… هستند که شما باید بدانید که کدام یک از این لوازم و امکانات با اهداف و نیاز شما هماهنگی دارند و کدام ندارند.

بنابراین، نیاز و هدف خود از خرید تردمیل را در نظر بگیرید و براساس آن لیست تردمیل های خود را محدودتر کنید. لیست زیر ملاک هایی که باید در انتخاب تردمیل مورد نیاز خود بررسی کنید را ذکر کرده است:

 

تعداد و وزن کاربران تردمیل

تعداد کاربران و میزان وزن آنها در روند خرید تردمیل بسیار مهم است. اصولا، میزان تحمل وزن و تعداد افرادی که مجاز به استفاده از تردمیل های باشگاهی هستند، بسیار بیشتر از تردمیل های خانگی است.

توصیه می شود که قبل از اقدام به خرید تردمیل، تعداد افرادی که می خواهند از آن استفاده کنند را درنظر بگیرید. زیرا کیفیت تردمیلی که قرار است توسط یک نفر استفاده شود، بسیار متفاوت تر از کیفیت تردمیلی است که توسط یک خانواده 4 نفره استفاده می شود. تعداد افراد جایز برای استفاده از یک تردمیل معمولی، 2 نفر است. بنابراین در ازای هر فرد اضافه که از تردمیل استفاده می کند، کیفیت تردمیل را یک سطح بالاتر درنظر بگیرید.

در دفترچه راهنمای هر تردمیلی، حداکثر میزان تحمل وزن ذکر شده است. توصیه می کنیم که حتی اگر درحال کاهش وزن هستید، تردمیلی انتخاب کنید که میزان تحمل وزن بالایی داشته باشد. زیرا هنگام دویدن، هر ضربه ای که به واسطه دویدن بر روی تردمیل تحمیل می شود، 2 برابر سنگین تر از وزن عادی کاربر است.

 

مدت زمان استفاده از تردمیل

مدت زمان استفاد از تردمیل، نکته مهم دیگری است که در انتخاب آن بسیار تاثیر گذار است. به طور حتم، خانم مسنی که می خواهد 10 دقیقه در روز و 3 روز در هفته با تردمیل پیاده روی کند، به تردمیل بسیار متفاوتی نسبت به یک ورزشکار رقابتی نیاز دارد.

از تردمیلی که قرار است به صورت معمولی استفاده شود، می توان تا 30 دقیقه در هر روز هفته استفاده کرد. درغیر این صورت، در ازای هر 30 دقیقه استفاده اضافی در روز، باید سطح کیفیت را یک درجه افزایش داد.

 

لوازم جانبی با ارزش را مشخص کنید

به احتمال زیاد، بعد از اینکه مشخص کردید به چه طیف از تردمیل ها نیاز دارید، بازهم تنوع زیادی برای انتخاب تردمیل خواهید داشت. در این قسمت باید درنظر بگیرید که چه لوازم جانبی از تردمیل برای شما نیاز است. در ادامه لوازم و برنامه هایی که به عنوان آپشن در تردمیل ها وجود دارند را برای شما بازگو می کنیم.

 

برنامه های تمرینی: امروزه بیشتر تردمیل ها با برنامه های تمرینی از پیش تعیین شده به فروش می رسند. این برنامه ها به اهداف مختلف ورزشکاران مانند کاهش وزن و تمرینات استقامتی کمک زیادی می کنند. برنامه ها به طور خودکار سرعت تردمیل را کنترل کرده و در صورت لزوم، میزان شیب یا کاهش آن را تنظیم می کنند.

 

ویژگی های خودکار: برخی از تردمیل ها دارای ویژگی های خودکار مانند فن هستند که سرعت وزش آن با شدت تمرین تنظیم می شود.

 

نمایش ضربان قلب: درحال حاضر، بسیاری از تردمیل های موجود در بازار دارای دسته های کنترل میزان ضربان قلب هستند. با این حال، این دستگیره ها روش نادرست برای نظارت بر ضربان قلب است. از این رو، بسیاری از سازندگان مطرح تردمیل، برای اصلاح این موضوع، یک بند بی سیم سینه تولید کردند که قابل تنظیم بوده و با آن می توان میزان دقیق ضربان قلب را مشاهده و کنترل نمود. گاهی اوقات این بند سینه را باید جدا از تردمیل خریداری کرد و گاهی درهنگام خرید، بر روی تردمیل قرار داده می شود.

 

راهنمای خرید تردمیل

 

شیب خودکار: تردمیل های شیب دار با تغییر دادن شکل سواری شما، ورزش را جالب تر می کنند. شیب خودکار همچنین تاثیر بر روی مفاصل را کاهش داده و باعث کالری سوزی و عضله سازی سریع می شود. امروزه اکثر تردمیل های خانگی دارای حداکثر شیب 10، 15 و 20 درصد هستند. درحال حاضر، بالاترین دامنه شیب تردمیل موجود در بازار توسط NordicTrack  تولید شده است. این تردمیل ها می توانند تا 40 درصد شیب داشته باشند که این امکان را فراهم می کند تا با راه رفتن ساده به سرعت یک دونده کالری بسوزانید.

 

 

 

لوازم جانبی سرگرمی: بسیاری از مردم تمرین روی تردمیل را سخت و کسالت بار می دانند. به همین دلیل بسیاری از سازندگان تردمیل گزینه هایی را به عنوان سرگرمی به تردمیل های خود اضافه کرده اند. این سرگرمی ها عبارتند از: بلوتوث، اینترنت، اسپیکر، کنسول های لمسی باکیفیت، پایه نگهدارنده تبلت، موبایل، تلویزیون و قمقمه.

هر یک از این لوازم و برنامه های سرگرمی، بسته به مدل و قیمت تردمیل بر روی آن قرار دارد. انتخاب هریک از این قابلیت ها به میزان بودجه شما و نوع نیازتان از تردمیل بستگی دارد.

 

مشخصات کلی تردمیل

پس از اینکه مراحل بالا را طی کرده و لیست تردمیل هایی که با نیاز و اهداف شما هماهنگی دارند را محدود نمودید، بهتر است کمی درمورد مشخصات کلی تردمیل و اجزای آن بدانید تا بتوانید براساس آنها بهترین تردمیل را انتخاب نمایید.

 

  • نوع موتور و قدرت تردمیل

موتور تردمیل از مهمترین اجزا و قطعاتی است که کیفیت آن تاثیر مستقیمی بر کیفیت خود تردمیل دارد. به طورکلی، موتورهای تردمیل در دو نوع (DC) و (AC) ساخته می شوند.

از موتورهای DC به دلیل استفاده از جریان برق مستقیم که ساده ترین نوع جریان برق است، در تردمیل های خانگی و از موتورهای AC نیز به دلیل استفاده از جریان برق متناوب در تردمیل های باشگاهی استفاده می شود.

قدرت موتور تردمیل نیز برحسب اسب بخار(HP) یا اسب بخار پیوسته (CHP) توصیف می شود. مهمترین چیزی که باید در قدرت تردمیل مورد توجه قرار گیرد، CHP است، زیرا نشان دهنده آن است که یک موتور در زمان اوج، تا چه حد می تواند به طور مداوم قدرت تولید کند.

موتور اکثر تردمیل های خانگی قدرتی بین 1.5 تا  4.25 CHP تولید می کنند. با اینحال، موتورهایی با قدرت 1.5 CHP یا 0.5 HP نیز وجود دارند، اما این محصولات در اقلیت بوده و کارایی چندانی ندارند.

در ادامه معنا و کاربرد هر یک از اعداد اسب بخار تردمیل را ذکر می کنیم.

 

  • 1.0 CHP: فقط تردمیل های ارزان و بی کیفیت دارای قدرت موتور در محدوده 1.0 هستند. این نوع تردمیل ها فقط می توانند نیاز کاربرانی که قصد پیاده روی سبک دارند را برطرف نماید.

 

  • 2.0  CHP: تردمیل های دارای این نوع قدرت موتور، برای پیاده روی و دویدن سبک بسیار مناسب هستند. اندازه کوچک این موتورها موجب کم صدا بودن آن ها نسبت به موتورهای بزرگتر شده است. قیمت تردمیل های ساخته شده با این قدرت موتور بسیار ارزان می باشد.

 

  •  3.0 CHP: اگر به دنبال دویدن منظم روی تردمیل هستید، تردمیلی با این قدرت برای شما مناسب می باشد. این تردمیل ها توانایی هماهنگی با انواع تمرینات را داشته و برای خانواده هایی مناسب است که اعضای آن اهداف مختلف تناسب اندام را دنبال می کنند.

 

  • 4.0 CHP: برترین تردمیل های خانگی موجود در بازار، دارای قدرت موتور 4.0 CHP هستند. این موتورها می توانند نیاز دوندگان با اهداف جدی را برطرف نماید.

 

  • 5.0 CHP: به طورکلی تردمیل های دارای قدرت 5.0 CHP در بازار مصرف خانگی یافت نشده و بیشتر برای باشگاه های ورزشی دارای کاربران متعدد کاربرد دارد. 

 

  • سرعت تردمیل

حداکثر سرعت استاندارد موجود در اکثر تردمیل ها بین 16 تا 18 کیلومتر در ساعت است. البته برخی از تردمیل های تخصصی توانایی حرکت در سرعت بیشتر را دارند. اما معمولا مصرف کنندگان عادی نیازی به آن نداشته و اکثرا از حداکثر سرعت تردمیل خود استفاده نمی کنند. در ادامه، معنا و کاربرد سرعت های تردمیل را برای کاربران معمولی شرح داده ایم.

 

  • 2-4 کیلومتر در ساعت: این سرعت برای راه رفتن اکثر کاربران مناسب است. شما می توانید با این سرعت چربی بسوزانید و اگر تند راه بروید، ورزش متوسطی به حساب می آید.

 

  • 6-8 کیلومتر در ساعت: بیشتر شبیه به یک پیاده روی سریع بوده که در محدوده تمرینی متوسط قرار گرفته و یک فعالیت چربی سوزی نیز محسوب می شود.

 

  • 9-12 کیلومتر در ساعت: این سرعت نزدیک به تمرینات هوازی بوده و به عنوان ورزش شدید درنظر گرفته می شود.اکثر کاربران تردمیل از این محدوده فرار نمی روند.

 

  • بالاتر از 13 کیلومتر در ساعت: اکثر دوندگان نمی توانند سرعت بیش از 13 کیلومتر در ساعت را حفظ کنند.

 

  • تسمه تردمیل

    راهنمای خرید تردمیل

همانطور که در ابتدای مقاله راهنمای خرید تردمیل به آن اشاره شد، برای انتخاب و خرید ترمیل، بعد از درنظر گرفتن بودجه خود، باید سایز فضایی که می خواهید تردمیل را در آن قرار دهید اندازه گیری نمایید. از این رو، در هنگام اندازه گیری تردمیل، به اندازه تسمه آن توجه داشته باشید. زیرا ابعاد کلی تردمیل، همیشه نشان دهنده میزان فضای شما بر روی تسمه نیست. دویدن روی تردمیل به گام های بلندتری نسبت به راه رفتن نیاز دارد. از این رو، دوندگان نیازمند، سطح تسمه بلندتری نسبت به افرادی که قصد پیاده روی بر تردمیل دارند، هستند. همچنین افراد بالای 185 سانتی متر قد، به طول تسمه بلندتری نیاز دارند. در زیر شرح مختصری از سایز مناسب تسمه برای افراد مختلف را آورده ایم.

 

 

  • برای دویدن: تسمه تردمیل برای دوندگان باید 51 سانتی متر عرض و 152 سانتی متر طول داشته باشد. دوندگانی که بیش از 185 سانتیمتر قد دارند نیز فضای کافی برای دویدن روی این سایز تسمه دارند.

 

  • برای پیاده روی: تسمه های تردمیل مخصوص پیاده روی معمولا، دارای عرض 45 تا 52 و طول 114 تا 152 سانتیمتر هستند. به طورکلی، شما می توانید بر روی هر اندازه از تردمیل راه بروید، اما اگر فقط قصد راه رفتن و پیاده روی بر روی تردمیل را دارید، بهتر از از سطح تسمه کوچک تر استفاده کنید تا هم در فضا و هم در بودجه خود صرفه جویی کرده باشید.

 

  • برای بلند قدها: بزرگترین تسمه ها برای افراد قد بلند که معمولا دارای 56 سانتیمتر عرض و 152 سانتیمتر طول هستند، مناسب می باشد.

 

  • جنس قاب تردمیل

تردمیل نیز مانند دوچرخه دارای قاب آلومینیومی و فولادی میباشد. نوع فریم، بر هزینه و استقامت تردمیل تاثیر مستقیم می گذارد. بنابراین درهنگام خرید تردمیل به میزان سفت بودن آن توجه نمایید. اکثر تردمیل های موجود در بازار از فریم های فولادی که از قاب های آلومینیومی محکم تر و قوی تر هستند، ساخته شده است. درحالی که فریم های آلومینیومی، سبک تر و انعطاف پذیری بیشتری دارند.

با بررسی تردمیل های باشگاهی متوجه خواهید شد که بیشتر تردمیل های باشگاهی دارای فریم آلومینیومی بوده و تردمیل های خانگی از فریم فولادی بهره گرفته اند.

 

  • ایمنی تردمیل

آخرین اما مهمترین ویژگی تردمیل، ایمنی آن است. تقریبا همه تردمیل ها دارای یک کلید ایمنی هستند که انتهای مغناطیسی آن به کنسول مرکزی تردمیل و انتهای دیگر آن به لباس کاربر متصل می شود. این کلید برای توقف سریع تسمه تردمیل، درهنگام از دست دادن تعادل کاربر روی تردمیل تعبیه شده است.

توقف خودکار تردمیل برای بسیاری از خریداران سالخورده، افراد ناتوان یا کسانی که کودک خوردسال یا حیوانات خانگی دارند، یک ویژگی ایمنی مهم به حساب می آید. پیشنهاد می شود، در هنگام استفاده از تردمیل، حتما از گیره های ایمنی استفاده نمایید.

هنگامی که در حال ورزش با تردمیل هستید، کلید ایمنی به وسیله یک گیره به بدن شما وصل شده و درصورتی که لیز خورده و گیره از شما جدا شود، تردمیل سریعا خاموش می گردد.

 

کراس اسپرت، با تهیه این راهنمای خرید سعی کرده است تا تمام نکات خرید تردمیل را به صورت ساده و روان برای خریداران توضیح دهد. درصورت نیاز به راهنمایی بیشتر در زمینه خرید انواع تردمیل، می توانید با واحد پشتیبانی تجهیزات ورزشی کراس اسپرت ارتباط برقرار نمایید.

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
اولین منوی راه اندازی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید

جهت اطلاع از تخفیفات کراس اسپورت تلفن خود را ثبت نمایید.

مشاوره تلفنی