تابستان و راهی برای گذراندن تعطیلات آن

تعطیلات تابستان با دوچرخه
Cross-Logo titles

دوچرخه سواری در تابستان

به طور کلی بسیاری معتقدند فصل تابستان مناسب دوچرخه سواری است و این ورزش میتواند راهی مناسب برای گذراندن تعطیلات تابستانی باشد،دوچرخه سواری نه تنها میتواند اوقات فراغت تابستانی را پرکند بلکه راهی برای ارتقاء فیزیک و اندامتان نیز به شمار میرود.

فواید دوچرخه سواری بر بدن

برخی از بهترین فوایدی که با دوچرخه سواری میتوانید به بدنتان برسانید: بالا بردن مصرف اکسیژن بدن تقویت قدرت عضلانی پاها ، تقویت توانایی بدن برای جلوگیری از ساخت اسید لاکتیک و کاهش درصد چربی بدن میباشد. از دیدگاه قدرتی دوچرخه سواری به دویدن به عنوان یک ورزش قلبی و عروقی ارجهیت دارد چون در دوچرخه سواری بطور مداوم علیه یک مقاومت درحال ورزش هستید.

برنامه دوچرخه سواری در تابستان

در برنامه دوچرخه سواری هر روز و مداوم رکاب زدن، بدون داشتن تمرین خاصی کفایت نمی کند و اضافه کردن 1 تا 2 جلسه تمپو به شما کمک میکند تا پایه خوبی برای تمرینات دوچرخه سواری خود در تابستان بسازید ، در این تمرینات 20 تا 25 دقیقه به طور یکنواخت با شدت بالا رکاب میزنید ، این روش به بدنتان کمک میکند به تحمل اسیدلاکتیک عادت کنید بنابراین وقتی تصمیم میگیرید که شدت تمریناتتان را افزایش دهید سریع خسته نمیشوید همچنین باعث میشه سرعت متوسط خود را بالا ببرید و در نتیجه عملکردتان هم قوی تر شود.

تغذیه صحیح در برنامه دوچرخه سواری

درست مثل هر تمرین ورزش ی دیگر باید تغذیه صحیح را هم جزء فاکتورهای مهم قرار دهید ، در جلساتی که مدت زمان بیشتر و سرعت در آن کمتر است میتوانید از چربیها بعنوان سوخت بدن استفاده کنید و در نتیجه لازم نیست قبل از تمرین یک غذای پر کربوهیدرات میل کنید اما اگر میخواهید یک ساعت یا بیشتر رکاب بزنید برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشید بهتر است قبل از تمرین یا درخلال آن کمی کربوهیدرات مصرف کنید تا سوخت لازم به عضلاتتان برسد.

آخرین مسئله آبرسانی است که نباید از آن غافل شد و وقتی مسافتهای طولانی تری را میپیمایید حتما یک بطری آب یا محلول متوازن کننده الکترولیت همراه خودداشته باشید تا ذخیره آب و همچنین سطح سدیم و پتاسیم بدنتان پرشود .

دوچرخه سواری کنید تا سالم بمانید

اگر به دنبال یک فعالیت جدید برای اوقات فراغت تابستان خود هستید دوچرخه سواری را امتحان کنید، دوچرخه سواری فواید زیادی برای سلامتی شما دارد و علاوه بر این راهی عالی برای چربی سوزی و جلو راندن بدن از رکوردهایی است که از تمرینات قبل دچار آن شده است پس رکاب بزنید تا سالم و متناسب بمانید.

با توجه به فوایدی که در این پست به آن اشاره نمودیم، پیشنهاد کراس اسپرت برای گذراندن تعطیلات تابستانی، انتخاب یک دوچرخه مناسب و شروع به دوچرخه سواری را پیشنهاد میدهد.میتوانید به بخش راهنمای انتخاب دوچرخه مراجعه نمایید ، همچنین در پست های آینده برخی از مکانهای مناسب برای دوچرخه سواری را معرفی خواهیم کرد.

اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
سبد خرید